Κυριακή 1 Μαρτίου 2015

Γράμμα στον Μάρτιν(Λούθερ Κίνγκ)

(Στις 28 Αυγούστου του 1963 ο Μάρτιν Λούθερ Κινγκ εκφώνησε τον περίφημο λόγο του «Έχω ένα όνειρο» σε μια ειρηνική συγκέντρωση στην Ουάσινγκτον, παρουσία 250.000 ανθρώπων όλων των φυλών.
«Έχω ένα όνειρο ότι μια ημέρα αυτό το έθνος θα ξεσηκωθεί και θα ζήσει το αληθινό νόημα της πεποίθησής του. Θεωρούμε αυτές τις αλήθειες αυταπόδεικτες: ότι όλοι οι άνθρωποι έχουν δημιουργηθεί ίσοι.  Έχω ένα όνειρο ότι μια ημέρα στους κόκκινους λόφους της Γεωργίας οι γιοι των πρώην σκλάβων και οι γιοι των πρώην ιδιοκτητών θα μπορέσουν να καθίσουν μαζί στο τραπέζι της αδελφότητας. Έχω ένα όνειρο ότι τα τέσσερα παιδιά μου μια ημέρα θα ζήσουν σε ένα έθνος όπου δεν θα κριθούν από το χρώμα του δέρματός τους αλλά από το περιεχόμενο του χαρακτήρα τους» είχε πει στην ομιλία του που έμεινε στην ιστορία.
Τον Δεκέμβριο του επόμενου έτους του απονεμήθηκε το Νόμπελ Ειρήνης.)
Αγαπητέ Μάρτιν Λούθερ Κίνγκ,
          Λείπεις. Ο πολύς κόσμος και πόσο μάλλον οι ηγέτες σταμάτησαν να έχουν όνειρα. Ο ρατσισμός όχι μόνο δεν έχει εξαλειφθεί αλλά ακόμη χειρότερα έχει μεταλλαχθεί, σαν άλλος ιός. Πλέον μισούμε όχι μόνο τους έγχρωμους αλλά και όλους τους άλλους και κάνουμε και ομάδες και κόμματα και κινήματα εναντίον τους. Και ακόμη χειρότερα, τώρα τα κάνουμε όλα κάτω από τη μάσκα του πολιτισμού.
          Λείπεις Μάρτιν( μπορώ να σε αποκαλώ έτσι ε;). Μετά από γενιές και γενιές πολιτικών που έκαναν κακό, που επέτρεψαν την πείνα και τον πόλεμο κάπου εμφανίστηκε κάποιος που φαινόταν να σου μοιάζει. Ήταν έγχρωμος και αυτός, μορφωμένος και πίστεψα ότι ήταν διαφορετικός. Αλήθεια το πίστεψα κι εγώ και πολλοί!  Άλλωστε έχουμε ανάγκη να πιστεύουμε κάπου..Όμως αυτός τελικά μάλλον δεν σου μοιάζει τόσο. Σε συνέντευξη του ανέφερε ότι «άμα ζούσες θα είχες εκπλαγεί από την πρόοδο που έχουμε κάνει και θα έλεγες ότι πρόκειται για μια λαμπρή εξέλιξη.» Όντως, δεν μπορώ να μην παραδεχτώ ότι πολλά έχουν αλλάξει προς το καλύτερο. Αλλά ακόμη περισσότερα προς το χειρότερο.
          Λείπεις. Μπορεί να μην με πιστεύεις  καν αλλά αν ήσουν εδώ θα μάθαινες ότι αυτός, όπως και προηγούμενοι του, ετοιμάζεται να ξεκινήσει έναν πόλεμο. Ναι, κανονικό πόλεμο! Με όπλα, βόμβες, άμαχο πληθυσμό, νεκρά παιδιά, χήρες και ερειπωμένα σπίτια. Α. Και πολλούς πλούσιους που θα γίνουν πλουσιότεροι. Θα είχατε και στην εποχή σου τέτοιους…
          Λείπεις Μάρτιν και ο κόσμος δεν πάει καλά! Τη μία μέρα τιμούν το Νόμπελ ειρήνης σου και την άλλη ετοιμάζουν πόλεμο! Λείπεις και δεν ξέρω τι να πιστέψω.. Μήπως κι εσύ ήσουν μια εικόνα, μήπως κι εσύ έκρυβες καλά τις απάτες σου; Όχι! Συγνώμη Μάρτιν, λάθος μου να σε προσβάλω. Εξάλλου,  μου αρέσουν πολύ τα όνειρα για να σταματήσω να πιστεύω σε αυτά..
 Φρόσω Τερζόγλου

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου